04/06/2021

Osvrt na online događanje „Europski film: razlike koje postaju prilike!“ održano 7. svibnja 2021. godine

Događanjem „Europski film: razlike koje postaju prilike!“  7. svibnja o.g., DKE – Ured MEDIA Hrvatske obilježio je 30 godina Potprograma MEDIA, i to zajedno sa 7382 gledatelja!

Tijekom 30 godina Potprogram MEDIA imao je ključnu ulogu u razvoju nezavisnih europskih koprodukcija, cirkulaciji audiovizualnih djela i konkurentnosti sektora. Kako se približavamo novom razdoblju Programa Kreativna Europa 2021. – 2027., ponovno objedinjujući potprograme Kulturu i MEDIA, trebao bi ispuniti snažna očekivanja europskog audiovizualnog sektora koji trenutačno prolazi velike strukturne promjene zbog pandemije bolesti COVID-19.

S namjenskim proračunom većim od 2,4 milijarde eura, a koji podrazumijeva trenutačnih 1,8 milijardi eura te dodatnih 0,6 milijardi eura, novi će program nastaviti promovirati kulturne i jezične raznolikosti, kulturnu baštinu i konkurentnost te omogućiti kulturnim i kreativnim organizacijama, kao i njihovim profesionalcima zajedničko stvaranje i prekograničnu suradnju s ciljem dosezanja šire publike, baveći se trenutačnim društvenim pitanjima te posebno podržavajući nove umjetnike. Potprogram MEDIA nastavit će podržavati projekte s europskom i međunarodnom dimenzijom, njegovanje talenata te poticanje korištenja novih tehnologija za jačanje konkurentnosti sektora.

Pod okriljem obilježavanja 30 godina Potprograma MEDIA te ususret novom Programu Kreativna Europa 2021. – 2027.  DKE – Ured MEDIA Hrvatske organizirao je događanje „Europski film: razlike koje postaju prilike!“. Fokus dviju panel–diskusija je suradnja i studija slučaja „Granice“. Riječ je o prvom TV omnibusu dokumentarnog serijala koji je podržan u sklopu zahtjevnog poziva televizijsko prikazivanje Potprograma MEDIA prošle godine, a koji podrazumijeva sudjelovanje četiri producentske kuće: Off World (nositelj projekta / Belgija) te partneri na projektu (Kinoteka / Hrvatska, In Script / Litva te Relation04 Media / Norveška). Koliko je važno promovirati uspješne suradnje i koprodukcije koje je podržao Potprogram MEDIA, potkrepljuje i činjenica da je događanje pratilo 7382 gledatelja!

U sklopu prošlogodišnjeg prvog poziva za TV prikazivanje Potprogram MEDIA prepoznao je važnost ovog projekta dodijelivši mu ukupan iznos od 225.000 eura. Hrvatska se našla na popisu 35 odobrenih projekata iz 11 zemalja članica Potprograma MEDIA. Od ukupno 35 odobrenih televizijskih projekata 17 ih pripada kategoriji zemalja visokog produkcijskog kapaciteta (49%), 15 kategoriji zemalja srednjeg produkcijskog kapaciteta (43%), a samo 3 projekta dolaze iz zemalja niskog produkcijskog kapaciteta (8%). Važno je također istaknuti da se radi o 5 animiranih, 13 dokumentarnih i 17 igranih projekata.

Producent Frederik Nicolai (Off World) iz Belgije je autor, glavni producent te ujedno glavni „pokretač“ ovog zahtjevnog projekta. On je u isto vrijeme poveznica između svih šest epizoda i njihovih kreativnih timova te je, zahvaljujući svom entuzijazmu i upornosti, uspio pronaći one kreativne timove kojima je bilo stalo progovoriti o različitim oblicima, značenjima i svrsi (ne)europskih granica. Kada govori konkretno o ovom projektu, često zna istaknuti da, premda sve granice imaju jednu te istu svrhu – jasno odijeliti i označiti različita područja, u stvarnosti nijedna granica nije slična drugoj: što se zadržava unutra, a što ostaje vani? Granice na izniman, jedinstven način odražavaju političke, kulturne i društvene procese koji se odvijaju na obje strane granične crte, kao i dinamiku koju ti procesi proizvode. Mikrokontekstom šest graničnih područja i njihovih stanovnika projekt zaranja u današnje sudioništvo naroda i nacija u potrazi za identitetom, sigurnošću i solidarnošću. Granica je tako idealna dramaturška nit za pristup raznim evolucijama rascjepkanog europskog identiteta i njihovoj velikoj mnogostrukosti.

U sklopu prve panel-diskusije propitkivali smo teme poput suradnje, ozelenjavanja te kvalitete i različitosti, a koje su ključne za novo razdoblje Potprograma MEDIA.

Sudjelovali su:

• Marie van Innis (projektna menadžerica za dokumentarne projekte pri Flamanskom audiovizualnom fondu)

• Christopher Peter Marcich (ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra)

• Klara Nilsson Grunning (povjerenica za dokumentarni film i serije pri Norveškom filmskom institutu).

U sklopu druge panel–diskusije predstavili smo studiju slučaja “Granice”.

Sudjelovali su:

• Annabel Verbeke, redateljica TV epizode „Četiri godišnja doba u danu“, te autor projekta i producent Frederik Nicolai (Off World) iz Belgije

• Tiha Gudac, redateljica TV epizode „Žica“, i producent Ljubo Zdjelarević (Kinoteka) iz Hrvatske

• Kalle Karl Emil Rikardsen, producent (Relation04) iz Norveške, TV epizoda "Radji".

Obje panel-diskusije moderirala je Martina Petrović, voditeljica DKE – Ureda MEDIA Hrvatske.

Ovo je događanje organizirano u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom, Flamanskim audiovizualnim fondom, Norveškim filmskim institutom te producentskim kućama iz Hrvatske (Kinoteka), Belgije (Off World) i Norveške (Relation04).

Potpora za TV prikazivanje jedna je od zahtjevnijih kategorija Potprograma MEDIA i najveći uspjeh unutar nje ostvaruju zemlje visokog i srednjeg produkcijskog kapaciteta. Slijedom navedenog želim istaknuti da je za razdoblje 2014. - 2020. osigurano otprilike 91 milijun eura za ukupno 333 televizijskih projekata. Od toga ih 170 pripada kategoriji zemalja visokog produkcijskog kapaciteta (51,1%), 133 zemljama srednjeg produkcijskog kapaciteta (39,9%), a 30 zemljama niskog produkcijskog kapaciteta (9%).

Nadamo se da će Potprogram MEDIA u sklopu Programa Kreativna Europa 2021. – 2027. dodatno raditi na osnaživanju projekata televizijskog prikazivanja u financijskom smislu, ali i u kontekstu osnaživanja raznolikosti produkcijskih kapaciteta kojima producentske kuće pripadaju. Jednako tako, nadamo se da će se nastaviti pozitivan slijed prethodno usvojenih mjera na europskoj i nacionalnoj razini, a imajući u vidu potrebno vrijeme i uvođenje određene fleksibilnosti za oporavak europske AV industrije.

Za sve one koji su propustili događanje, ono je dostupno na službenom YouTube kanalu i na službenoj Facebook stranici DKE – Ureda MEDIA Hrvatske.

Koristimo priliku zahvaliti od srca svim sudionicima i suorganizatorima događanja te smo sretni i ponosni što nas je pratilo 7382 gledatelja koji su zajedno s nama proslavili 30 godina Potprograma MEDIA!

Vaš DKE – Ured MEDIA Hrvatske!

[email protected]